Co powinien zawierać sklep internetowy?

W Internecie z całą pewnością nie brakuje sklepów z najróżniejszymi produktami. Przybywa ich coraz więcej, jednakże nie wszystkie generują duży ruch i nie dają zadowalających zysków. Wynika to często z tego, że nie zostały one dobrze zabudowane do sprzedaży. Wystarczyłoby wówczas wprowadzenie kilku zmian, aby poprawić użyteczność e-sklepu i zwiększyć sprzedaż. Jak zatem powinien wyglądać przykładowy sklep internetowy?

Zakładamy sklep w Sieci – co powinien on miedzy innymi zawierać?

Bardzo ważne jest to, aby dany sklep internetowy automatycznie dopasowywał się do urządzeń mobilnych, na których jest wyświetlany. Pamiętajmy o tym, że kupujemy online nie tylko za pośrednictwem laptopa czy komputera stacjonarnego, ale także używając smartfonów czy tabletów. W związku z tym koniecznością staje się RWD. Istotne jest także to, na jaki silnik e-commerce się zdecydujemy.

Przejdźmy teraz do tego, co powinno znaleźć się na stronie głównej sklepu, która stanowi jego wizytówkę. W nagłówku powinny znaleźć się następujące elementy – logotyp, kategorie główne, wyszukiwarka, koszyk, przyciski zaloguj i zarejestruj się oraz call to aciton. Należy też zadbać o przyjemne dla oka grafiki w postaci bannerów. Powinny być one dobrej jakości, dlatego też warto zlecić ich wykonanie profesjonalistom. Nawigację na stronie można poprawić za pomocą breadcrumbs .

O czym jeszcze należy pamiętać?

Zaraz po stronie głównej niezwykle istotna jest sekcja produktowa. Można oczywiście umieścić ją zaraz na stronie głównej, w celu zainteresowania odbiorców produktami oferowanymi w sklepie. Wystarczy pokazać kilka produktów z działu nowości, promocje i wyprzedaże. Bardzo ważne jest także to, aby tekst był stworzony pod SEO, czyli zawierał odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Im wyższa pozycja na liście wyników w wyszukiwarce, tym większy ruch na stronie. Na stronie e-sklepu powinny znaleźć się też elementy takie jak zapis do newslettera, stopka, wsparcie sprzedaży, okienka typu Pop-up. Mile widziane jest również prowadzenie bloga w celu budowania pozycji eksperta

Dodaj komentarz